Úloha 5.
Upravte úlohu z motivačného príkladu pre komunikáciu na základe vetvenia tak, aby program v obidvoch kockách bežal dovtedy, kým nevypneme svetlo stlačením dotykového senzora.
- Upravenie programu spočíva v pridaní udalostí do obidvoch programov.
- Program Svetla bude bežať dovtedy, kým nestlačíme dotykový senzor, ktorý pridáme ako nový komponent na kocku. Po jeho stlačení sa program skončí. Teda pridáme udalosť stlačenia dotykového senzora.
- Program Zvončeka bude bežať dovtedy, kým beží program pre Svetlo. Preto tam použijeme udalosť, ktorá nastane pri doručení správy. Keďže program má bežať aj keď nedošlo k stlačeniu dotykového senzora, tak udalosť stlačenia nahradíme udalosťou doručenia správy. Musíme však dať pozor aj na správne umiestnenie vynulovania počítadla, inak by nám spočítavalo všetky stlačenia a svetlo by nesvietilo.
- Je takisto vhodné upraviť aj podmienku v programen Svetlo, aby sme ju zjednodušili.
stopky
autíčko
|